Lista procedur realizowanych przez Urząd Stanu Cywilnego
1) W sprawach Urzędu Stanu Cywilnego: 1. Przyjmowanie w formie uroczystej oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński w sali ślubów oraz poza salą ślubów; 2. Sporządzanie aktów stanu cywilnego; 3. Wykonywanie czynności materialno-technicznych z zakresu rejestracji stanu cywilnego, transkrypcje zagranicznych aktów stanu cywilnego, uzupełnia, sprostowanie aktów stanu cywilnego; 4. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego (skróconych, zupełnych, wielojęzycznych); 5. Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imion i nazwisk; 6. Migracja aktów do Rejestru Stanu Cywilnego poprzez aplikację „Źródło”; 7. Wydawanie zaświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, stwierdzające, że obywatel polski lub zamieszkały na terytorium RP cudzoziemiec niemający obywatelstwa żadnego państwa, zgodnie z prawem polskim może zawrzeć małżeństwo za granicą, o zamieszczonych lub niezamieszczonych w Rejestrze Stany Cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby, o stanie cywilnym; 8. Przyjmowanie oświadczeń, o których mowa w art. 88 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy: 9. Wydawanie zezwoleń o skróceniu miesięcznego terminu wyczekiwania na zawarcie małżeństwa; 10. Sporządzanie wniosków o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie; 2) W sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych: a) zameldowania na pobyt stały obywatela polskiego; b) zameldowania na pobyt czasowy obywatela polskiego; c) wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub czasowego obywatela polskiego; d) zameldowanie na pobyt stały cudzoziemca; e) zameldowanie na pobyt czasowy cudzoziemca; f) wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego cudzoziemca; g) odmowie wydania dowodu osobistego; h) stwierdzenia nieważności dowodu osobistego; 2. Wydawanie zaświadczeń, a także pism wynikających z ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności oraz ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych; 3. Prowadzenie rejestru PESEL, rejestru Mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców; 4. Wykonywanie czynności związanych z zameldowaniem, wymeldowaniem, zgłoszeniem wyjazdu na pobyt: czasowy, stały oraz zgłoszeniem powrotu z pobytu czasowego w Rejestrze PESEL poprzez Aplikację „Źródło”; 5. Nadanie numeru PESEL i zmiana numeru PESEL z urzędu i na wniosek; 6. Usuwanie niezgodności, aktualizacja, weryfikacja danych w Rejestrze Mieszkańców, Rejestrze Zamieszkania Cudzoziemców oraz Rejestrze PESEL, poprzez Aplikację „Źródło”; 7. Przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego; 8. Wydawanie dowodów osobistych; 9. Unieważnianie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych poprzez aplikację „Źródło”; 10. Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych; 11. Prowadzenie i aktualizacja spisów osób uprawnionych do głosowania; 3) Udostępnianie informacji publicznej w zakresie danych znajdujących się na stanowisku; 4) Przyjmowanie klientów w sprawach skarg, wniosków i petycji; 5) Rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji odpowiednio do merytorycznego zakresu swojego działania;
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Piotr Nowaczyk |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Piotr Nowaczyk |
Data wprowadzenia: | 2014-06-12 12:51:22 |
Opublikował: | Piotr Nowaczyk |
Data publikacji: | 2014-06-12 12:51:47 |
Ostatnia zmiana: | 2017-10-16 09:56:11 |
Ilość wyświetleń: | 4764 |